piątek, 12 czerwca 2015

Kopciuszek w nowej odsłonie

Pod koniec zeszłego miesiąca skończyłam czytać książkę pt.:"52 powody, dla których nienawidzę mojego ojca" autorstwa Jessici Brody, ale o tym już Wam mówiłam. Dzisiaj za to przyszła pora na recenzję.
To lekka, zabawna powieść, która jest swego rodzaju opowiedzeniem historii Kopciuszka, tylko że od tyłu.
Główna bohaterka to osiemnastoletnia Lex, która nigdy w życiu nie musiała nic robić sama. Przecież ma od tego zastępy służących i asystentów swojego ojca, który nawiasem mówiąc jest miliarderem. Jednak, gdy dziewczyna po pijanemu rozbija swój nowy samochód, wszystko się zmienia. Ojciec układa jej listę 52 prac, które musi wykonać w ciągu roku, każdą po jednym tygodniu. Dopiero, gdy zaliczy pozytywnie ten test, odzyska upragnioną wolność oraz pieniądze.
Czyż to nie brzmi banalnie?
Jednak takie nie jest. To historia o dojrzewaniu, o poznawaniu prawdziwego, dorosłego życia oraz o dziewczynie, która z pozoru ma wszystko, ale nie ma prawdziwej rodziny.
Mimo że książka ma 420 stron, czyta się ją w mgnieniu oka. Kiedy już się ją zacznie, nie ma odwrotu. Zostajemy wciągnięci w świat celebrytów oraz ich służących. Dowiadujemy się wielu ciekawych rzeczy,  np.: o sprzątaniu :)
Książka sama w sobie bardzo mi się podobała. Jednak z góry wiadomo, jakie mniej więcej będzie zakończenie. Mimo lekkiej tendencji do przewidywalności, autorce udało się mnie kilka razy kompletnie zaskoczyć. W trakcie czytania, wiele razy śmiałam się na głos.
Na początku Lex bardzo mnie denerwowała swoim zachowaniem oraz podejściem do wielu spraw. Jednak z czasem ona zaczęła się zmieniać, a ja poznałam jej historię i zrozumiałam wszystko. Już od połowy książki zaczęłam gorąco kibicować Lex, aby wytrwała te 52 tygodnie. Jednak nic nie potoczyło się zaplanowanym torem.
Gorąco polecam wszystkim!

Dzisiaj chciałabym Wam także przedstawić listę booktuberów, których oglądam. W większości są to osoby anglojęzyczne, które kochają książki i opowiadają o nich.


  1. readbyzoe
  2. abookutopia
  3. Little Book Owl
  4. Casey Ann books
  5. Tashapolis
  6. priceiswong
  7. Heart Full of Books
  8. Abigail Jailette
  9. Book Reviews by Anita
Zachęcam do oglądania!
"Dość szybko zawładnęłam mną myśl, iż pod okładką każdej z tych książek czeka na odkrycie bezkresny wszechświat, podczas gdy za tymi murami życie upływa ludziom na futbolowych wieczorach, na radiowych serialach, na własnym pępku i tyle."
Carlos Ruiz Zafón

Do usłyszenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz