niedziela, 29 listopada 2015

Podsumowanie października i listopada

Minął już ponad miesiąc od czasu mojego ostatniego postu. Przepraszam Was za to, ale nie jest to wyłącznie moją winą.
Od września zaczęłam swoją edukację w liceum i cały czas jestem zawalona nauką. Często spędzam całe popołudnia na uczeniu się, a potem jestem tak zmęczona, że nie mam siły ani pisać, ani czytać. Jednak brakuje mi tego i postanowiłam, że spróbuję to jakoś wszystko pogodzić i zacznę od jednego postu tygodniowo. Gdy już uda mi się rozplanować odpowiednio czas, będę mogła wrócić do dawnego trybu 2-3 postów na tydzień.
W ostatnim czasie byłam dość przybita i smutna. Cały czas mi czegoś brakowało. Uświadomiłam sobie, że mam ochotę podzielić się z Wami moimi odczuciami i opiniami, ale niestety brakowało mi czasu. Mimo wszystko postanowiłam spróbować i oto piszę podsumowanie dwóch ostatnich miesięcy.
Pomimo dużej ilości nauki udało mi się przeczytać kilka książek, a także obejrzeć kilka filmów. Wszystkie tytuły znajdziecie poniżej. Zapraszam Was do zapoznania się z moimi, dosyć krótkimi, opiniami, a dłuższe recenzje postaram się napisać w najbliższych tygodniach.



PAŹDZIERNIK:
  • książki:
  1. "Oddychając z trudem" - Rebecca Donovan - drugi tom trylogii "Oddechy", jeszcze bardziej wykańczający emocjonalnie, pełen zwrotów akcji i ciekawych wydarzeń. Moja ocena 9/10. opis
  2. "The Ruby Circle" - Richelle Mead - ostatni tom "Kronik krwi", świetne uwieńczenie serii, pełne akcji i emocji, zaskakujące zakończenie, bardzo mi się podobało. Moja ocena 8/10. opis
  3. "Mała księżniczka" - Frances Hodgson Burnett - to klasyka, którą przeczytałam enty już raz. Jej recenzję napisałam jeszcze w październiku. Moja ocena 8/10. recenzja
  4. "Piąta fala" - Rick Yancey - pierwszy tom serii science-fiction, po którym wiele się spodziewałam. Niestety srogo się zawiodłam, akcja była bardzo powolna, fabuła zagmatwana, a bohaterowie dosyć nijacy. Jedyny pozytywny aspekt to przyspieszenie tempa rozwoju wydarzeń pod koniec książki. Moja ocena 6/10. opis
  • filmy:
  1. "Dracula Historia Nieznana" - ciekawe spojrzenie na znaną opowieść. Nowatorskie wykonanie, które bardzo mi się podobało, a w szczególności ciekawe, "otwarte" zakończenie. Moja ocena 7/10. opis
  2. "Hotel Transylwania 2" - kolejna pozycja z postacią Drakuli, tym razem animowana. Bajka była w porządku, ale mnie nie zachwyciła. Zdecydowanie bardziej przypadła mi do gustu pierwsza część. Moja ocena 6/10. opis
  3. "Papierowe miasta" - film, o którym było tak głośno, że postanowiłam go obejrzeć. Niestety, stwierdzam, że jest przeciętny. Żadnego specjalnego zakończenia, zwrotów akcji czy fabuły. Momentami wręcz wiało nudą. Moja ocena 5/10. opis
  4. "Randka z królową" - komedia romantyczna bez standardowego zakończenia, ponieważ zdarzyła się naprawdę. Pozytywnie mnie zaskoczyła, bo nie spodziewałam się po niej niczego. Natomiast całkiem dobrze się bawiłam, oglądając tą pozycję. Moja ocena 7/10. opis
  • seriale:
  1. "Reign" - w tym miesiącu rozpoczęła się emisja 3. sezonu tego serialu i, oczywiście, oglądałam go na bieżąco. Moja ocena to nieprzerwanie 10/10.
LISTOPAD:
  • książki:
  1. "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" - Matthew Quick - bardzo oryginalna i wciągająca pojedyncza powieść. To historia prawdziwej przyjaźni i odkrywania swojego "ja". Odświeżająca pozycja po tak wielu seriach. Moja ocena 8/10. opis
  2. "Biorąc oddech" - Rebecca Donovan - ostatni tom trylogii "Oddechy", pełen napięcia i emocji. Jednak w tej części nie brak też zaskakujących wydarzeń i płynnej akcji. Świetne zwieńczenie serii. Moja ocena 9/10. opis
  3. "Skrawki błękitu" - Lois Lowry - drugi tom serii "Dawca" to dosyć ciekawa pozycja, ale nie zyskała mojego uznania tak bardzo jak pierwsza część. Akcja jest dosyć powolna, ale fabuła nie ma sobie nic do zarzucenia. Moja ocena 7/10. opis
  4. "Miasto upadłych aniołów" - Cassandra Clare - kolejny tom serii o Nocnych Łowcach to, jak zwykle, mocna dawka akcji i emocji, w połączeniu z nieprzewidywalną fabułą. Moja ocena 8/10. opis
  5. "Dzieje Tristana i Izoldy" - jak się zapewne domyślacie to moja lektura, która raczej nie przypadła mi do gustu. Powiedzmy, że nie była taka zła, ale to zdecydowanie nie moje klimaty. Moja ocena 3/10. opis
  • filmy:
  1. "Oszukane" - to polski dramat, który mnie zaciekawił. Ogólnie film nie był zły i całkiem mi się podobał, ale niektóre fragmenty nie były dopracowane, takie jak znaczenie poszczególnych postaci, czy chociażby zakończenie. Moja ocena 6/10. opis
  2. "Avengers: Czas Ultrona" - druga część filmu o superbohaterach, którzy łączą swoje siły w walce ze złem. To pozycja skupiająca się głównie na akcji, której tutaj nie brakowało. Oprócz tego można było zobaczyć, także rozwój poszczególnych postaci. Bardzo dobre efekty specjalne. Moja ocena 9/10. opis
  3. "Teoria wszystkiego" - to film biograficzny, a ja zazwyczaj trzymam się z daleka od tego gatunku. Mimo wszystko to był dosyć interesujący film, który jednak zawiódł mnie pod jednym kątem. Miałam nadzieję na przybliżenie prac głównego bohatera, a film skupiał się głównie na jego życiu towarzyskim i prywatnym. Moja ocena 8/10, opis
  4. "Igrzyska Śmierci: Kosogłos część 2" - chyba nikomu nie muszę mówić, co to za film. Gdy byłam na nim w kinie, czułam wielki smutek z powodu zakończenia tak świetnej serii, ale też radość, że koniec tej historii został tak dobrze odzwierciedlony. Nie mam słów, żeby opisać ten film, ale postaram się napisać jego pełną recenzję. Moja ocena 9/10. opis
  • seriale:
  1. "Cesarzowa Ki" - to historyczne serial koreański, który wciągnął mnie bez reszty. Nie zakończyłam jeszcze oglądania, więc nie będę jeszcze wyrażać swojej opinii, Powiem tylko tyle, że polecam go gorąco! opis
  • anime:
  1. "Kimi ni Todoke" - w tym miesiącu powróciłam do oglądania anime. Obejrzałam cały pierwszy i drugi sezon tej pozycji i w sumie mi się podobała. Chociaż mają tutaj skłonność do wyolbrzymiania emocji. Mimo wszystko to przyjemna i lekka propozycja. Moja ocena 1. sezonu 7/10, a 2. 8/10.
  2. "Kamisama Hajimemashita" - kiedyś już wspominałam o tym anime, ale w tym miesiącu obejrzałam jego drugi sezon i był jeszcze lepszy niż pierwszy. Pełen akcji i humoru, ale nie brak w nim też wątku romantycznego. Czegoż chcieć więcej? Moja ocena 9/10.
  3. "Ookami Shoujo to Kuro Ouji" - to bardzo krótkie anime, którego akcja rozgrywa się w większości w szkole. Pełna zabawnych scen komedia o poznawaniu siebie na nowo. Nie sposób jej nie polubić. Moja ocena 7/10.
Uff... To już wszystko na dzisiaj.

"Póki jest życie, póty jest nadzieja."
Stephen Hawking 

Do usłyszenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz