niedziela, 11 września 2016

Cytaty, które mnie inspirują

Witajcie!
Inspiracja to sprawa bardzo indywidualna.
Jednych może motywować muzyka, innym, wręcz przeciwnie, może przeszkadzać.
Niektórych mogą motywować ludzie, innych nagrody, a jeszcze inni sami nie wiedzą, co pobudza ich do działania.
Będąc dwa miesiące temu w bibliotece, zajrzałam do działu z książkami psychologicznymi. Znalazłam tam książkę pt."Zmotywuj się!" autorstwa Tamary Lowe.
Od tego czasu, pozycja leżała na mojej półce nietknięta, aż do 8 września.
W związku z powrotem do szkoły, zaczęłam cierpieć na brak czasu i ochoty na czytanie, ale jednocześnie byłam świadoma faktu, że już za tydzień będę musiała oddać książki do biblioteki. To popchnęło mnie z powrotem do poradnika Tamary Lowe.
Jeszcze go nie skończyłam, ale podczas lektury wpadł mi do głowy pomysł na nowy post. Taki wstęp do recenzji, która ukaże się za kilka dni.
Rzeczy, które mnie motywują i inspirują.
W przeszłości, wiele opowiadałam o tym, jak wpływają na mnie piosenki oraz muzyka sama w sobie, więc nie będę się powtarzać.
Dzisiaj chcę skupić się na czymś innym.
A mianowicie na cytatach.



Jest bardzo wiele cytatów, które lubię.
Mniej tych, które skłaniają mnie do myślenia.
A jeszcze mniej tych, które mnie inspirują i motywują do działania.
Są to słowa ludzi wszelkiego przekroju: pisarzy, polityków, sportowców.
Opowiadają o wielu rzeczach, ale łączy je jedno.
Mają w sobie to "coś".


Nie mam zamiaru zanudzać Was listą ich wszystkich, ale chcę podzielić się z Wami kilkoma, najważniejszymi.
"Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich"
Andrzej Sapkowski 


"Mówią, że czas wszystko zmienia, ale tak naprawdę to my musimy to zmienić."
Andy Warhol


"Walcz - powiedział, - Jeśli walczysz, wygrywasz albo przegrywasz. Jeśli nie walczysz, przegrywasz."
John Marsden 


"Uncja działania jest warta więcej od tony teoretyzowania." 
Fryderyk Engels


"Wiara czyni cuda lecz tylko walka daje efekty."
Stefan Żeromski


Jakie rzeczy Was najbardziej inspirują i motywują?
Przemawiają do Was cytaty? (Niekoniecznie te wybrane przeze mnie, tylko ogólnie.)
Jaką formę recenzji książki "Zmotywuj się!" wolicie? Czysto teoretyczną z moją opinią czy porady zamieszone w książce wraz z moimi odczuciami odnośnie poszczególnych części? A może coś jeszcze innego?
Koniecznie napiszcie!

Do usłyszenia!

3 komentarze:

  1. Cytaty od dziecka mnie inspirują, dlatego jak najbardziej jestem za podobnymi postami! :D

    PS. Niebawem "Chłopak na zastępstwo" został by do Ciebie wysłany :D Mogłabym Cię poprosić o podesłanie mi swojego adresu do korespondencji na mojego maila (krytykbook@gmail.com)? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuję całą serię postów o inspiracji i motywacji, więc dzięki za opinię :)

      PS. Maila już wysłałam.

      Usuń
  2. Uwielbiam cytaty! Ale chyba nie mam swoich ulubionych. :/
    Zazwyczaj te, które mi się podobają umieszczam w swoich recenzjach. :)

    OdpowiedzUsuń