poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Bajkowa powieść, która przeniesie Was do Krainy Czarów

Wczoraj prawie cały dzień poświęciłam na czytanie.
Książka, za którą się zabrałam, tak mnie wciągnęła, że po prostu nie mogłam jej odłożyć.
Dawno temu, za siedmioma górami, za siedmioma lasami...obejrzałam film pt.:"Gwiezdny pył". To było dla mnie coś nowego i bardzo mi się spodobał. Jakiś czas później dowiedziałam się, że jest on na podstawie powieści Neila Gaiman'a. Wtedy postanowiłam, że muszę przeczytać tę książkę.
Od tego czasu minęło dobrych parę miesięcy, a ja w końcu dorwałam w bibliotece TĄ książkę.
Z twórczością autora spotkałam się dotąd tylko raz, ale było to bardzo interesujące i niezapomniane spotkanie, gdy czytałam "Ocean na końcu drogi". Ta książka to chyba jedna z najoryginalniejszych pozycji, jakie dotąd przeczytałam, ale w żaden sposób nie dorównuje "Gwiezdnemu pyłowi".
To historia chłopca, prawie mężczyzny, który zakochany w piękności z jego rodzinnej wioski, obiecuje przynieść gwiazdę, która spadła z nieba. Wyrusza, więc do Krainy Czarów. Jego plany komplikują się jednak, gdy okazuje się, że gwiazdą jest piękna dziewczyna, która na dodatek złamała nogę spadając. Mimo wszystko bohater postanawia sprowadzić ją do wioski za wszelką cenę. Nie wie nawet, że to początek wielu wydarzeń, w których weźmie udział, a nie wszystkie będą dobre.

Ta książka wciągnęła mnie już od pierwszych stron i nie wypuściła aż do samego końca.
Autor wykreował świat, który mogłam sobie wyobrazić, gdy tylko zamknęłam oczy. Pełen rozmaitych, magicznych zwierząt, roślin i ludzi. Tak bajkowy i oryginalny, z jakim nigdy się dotąd nie spotkałam. Sama chętnie bym w nim zamieszkała.
Powieść jest napisana w narracji trzecioosobowej. Dzięki temu możemy równolegle śledzić losy wielu bohaterów. Na tej podstawie możemy spróbować zgadywania, co się dalej stanie. Jednakże to nie jest takie proste, a podsuwane nam fakty bywają mylące.
Mimo tego że znałam wcześniej ogólny zarys fabuły z filmu, byłam zaskoczona. W tej, dosyć cienkiej, książeczce mamy do czynienia z kilkoma zwrotami akcji oraz skomplikowaną fabułą. Losy bohaterów łączą się, rozdzielają, krzyżują na chwilę lub dłużej. A my możemy tylko śledzić ich poczynania, zmagania i decyzje, zapominając o teraźniejszości i całkowicie oddając się tej powieści.
Z pozoru może się wydawać, że książka nie ma nic specjalnego do zaoferowania, ale to bardzo wielki błąd. Ciekawi bohaterowie, zaskakująca fabuła i cudowny świat, połączone płynną i niestopującą akcją, dają książkę na medal, którą po prostu trzeba przeczytać.
Moja ocena 8/10.
Gorąco polecam!

"Niby mówi się, by nie sądzić książki po okładce, z drugiej strony dlaczego czasem wystarczy jedno na nią spojrzenie, no, może czasem trzeba dodać krótki rzut oka na stronę tytułową czy ISBN, ale wiecie już z całą pewnością, że nie chcecie mieć tej książki nawet na dnie piwnicy? Nawet na dnie CUDZEJ piwnicy? Nawet jako podstawki pod nogę półki?"
Dorota Masłowska 

Do usłyszenia!


P.S. Jutro możecie czekać na prosty przepis na pyszne ciasto!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz