piątek, 10 kwietnia 2015

Niezwykła podróż

Ostatnio zastanawiałam się nad tym, dlaczego maleje liczba osób czytających książki. Poniższy tekst jest rezultatem moich rozważań.

Czytanie książek, z pozoru, wydaje się nudne, jednak przestaje takie być, gdy trafimy na ciekawą historię.
ten obrazek idealnie pasuje do tematu :)
Dla wielu osób czytanie książek jest udręką, ale dla mnie to fascynująca i zajmująca czynność. Jednak nie zawsze tak było. Gdy byłam młodsza, czytałam, bo musiałam, aż pewnego dnia, w moje ręce wpadła książka wprost stworzona dla mnie, ciekawa, oryginalna i napisana prostym językiem. Od tamtego czasu czytam książki „tonami”, ale zazwyczaj trzymam się jednego gatunku.
Wybranie niewłaściwej książki na początek, odstrasza wielu ludzi, którzy z wiekiem zaczynają mieć awersję do czytania. I tak młodym pokoleniom wpajane jest, że filmy czy gry komputerowe są o wiele ciekawsze od tak prostych książek. Na szczęście, wszystko się może zmienić. Zauważyłam wielokrotnie, że jeśli to rówieśnik zachęci innego do przeczytania jakiejś powieści, i na dodatek, da mu ją do rąk, efekt jest zdecydowanie lepszy niż gdyby to samo zrobili rodzice, czy ktokolwiek starszy.
Gdy ktoś mówi mi, że czytanie książek jest nudne i bez sensu, odpowiadam, że tak się tylko wydaje osobom, które nigdy tego nie próbowały. Jeśli rozmawiam z osobą, która nigdy nie doświadczyła tej magicznej podróży do wnętrza książki, nie potrafię opisać jej, jakie niezwykłe może być czytanie czarnych znaczków.

Czytanie nigdy mi się nie znudzi i ze wszystkich sił, będę się starała o to, aby zachęcić do niego jak najwięcej osób.

"Kto czyta-żyje wielokrotnie, kto zaś z książkami obcować nie chce, na jeden żywot jest skazany."
Józef Czechowicz

Do usłyszenia! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz