poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Kolejna lista

Na dzisiaj przygotowałam dla Was kolejną listę. A będzie ona dotyczyła moich ulubionych filmów. Niestety (a może na szczęście) jest ich bardzo dużo, więc wybrałam ścisłą 14 i z wielkim żalem musiałam zrezygnować, z niektórych filmów.
Wszystkie tytuły mają u mnie ocenę 10/10 i należą do ulubionych. Jeśli ich jeszcze nie oglądaliście, to polecam Wam gorąco, bo te filmy są po prostu genialne.


  1. "Love, Rosie", czyli film, o którym już Wam mówiłam. Jest świetnie zrobiony, a obsada jest dobrana tak dobrze, że po przeczytaniu książki nie miałam żadnych obiekcji. A, wierzcie mi, to u mnie bardzo dużo. Cały artykuł o filmie możecie przeczytać tutaj.
  2. "Duma i uprzedzenie" ekranizacja z 2005 r. To klasyka, którą powinien znać każdy. Niby przedstawione tam klimaty są już nieobecne, ale wszystko jest tak dobrze odwzorowane na powieści Jane Austen, że przez prawie cały film można się śmiać. Bardzo go lubię.
  3. "Dziewczyna w czerwonej pelerynie" to inna wersja Czerwonego Kapturka, tylko takiego dla trochę starszych, ponieważ są tam wilkołaki, co jest prawie równoznaczne z kilkoma scenami walk. Mimo wszystko podoba mi się spojrzenie na dosyć starą bajkę z tej perspektywy.
  4. "Randka z gwiazdą" możecie sobie mówić, że to kolejny głupi film Disney'a, ale ja będę w kółko zaprzeczać. Ten konkretna pozycja jest zabawna, ciekawa, ma fajne piosenki i ogólnie mi się podoba. Może mam w sobie jeszcze dużą część z dziecka, ale czasami, gdy mam ochotę na dobry film, który znam, to oglądam go jeszcze raz.
  5. "Harry Potter i Książę Półkrwi" to moja ulubiona cześć całej serii. Sceny, które kiedyś były dla mnie straszne, dzisiaj są wręcz zabawne. Ale to nie zmniejsza przyjemności z oglądania całej serii, która jest chyba jedyną, którą obejrzałam tyle razy i znam tak dobrze.
  6. "Gwiazd naszych wina" to także film, o którym już wspominałam. To dramat, który pokazuje jak kruche jest ludzkie życie oraz niekończące zmaganie się z chorobą. Ten film daje wiele do myślenia.
  7. "Piraci z Karaibów: Na krańcu świata" to moja ulubiona część całej serii. Jest zabawna, ciekawa i zaskakująca, czyli ma wszystko, co powinien mieć każdy dobry film. Jest świetny nawet dla całej rodziny.
  8. "Iron Man 3" to chyba mój ulubiony film o superbohaterach. Oprócz całej masy akcji, posiada rzadką cechę, a mianowicie rozważania nad sensem wszystkiego. To bardzo interesujący film, w którym nie brak zabawnych scen oraz tych, przez które wstrzymujemy oddech.
  9. "Sucker Punch" to wyjątkowy film, na który natrafiłam przypadkiem. Pokazuje historię, której nie da się zrozumieć po pierwszym obejrzeniu. Ja oglądałam tą pozycję wiele razy i jak dotąd mi się nie znudziła. Nie będę się zagłębiać w szczegóły, ale to historia opowiadana w dwóch równoległych światach. Jeden istnieje tylko wtedy, gdy główna bohaterka zaczyna tańczyć. Brzmi ciekawie? Przekonajcie się sami.
  10. "Liceum Avalon", czyli legenda o królu Arturze opowiedziana w trochę inny sposób i osadzona w teraźniejszości. To film kierowany głównie do nastolatków, ale wiem, że podoba się także wielu dorosłym. To ciekawe, jak wiele może zmienić punkt widzenia, w historii znanej chyba każdemu.
  11. "Dary Anioła: Miasto Kości" to jeden z nowszych filmów na mojej liście. Jest to ekranizacja książki (bardzo ciekawej książki), która mimo kilku drobnych zmian wyszła świetnie. To jeden z nielicznych filmów, który nie zawiódł moich oczekiwań, mimo że były dosyć duże.
  12. "Sztuka dorastania" to poważny melodramat pokazujący, jak trudne może być dorastanie. Jest to opowieść o nieszczęśliwej miłości, wielkich nadziejach i niespełnionych marzeniach. Polecam bardzo gorąco, mi przypadł bardzo do gustu.
  13. "Wymarzony luzer" to kolejny tytuł na tej liście "zrobiony" przez Disney'a. Ale nie myślcie sobie, że oglądam tylko takie filmy, lub że reklamuję jakąkolwiek wytwórnię! Wracając do filmu, to komedia romantyczna, którą oglądałam już tyle razy, że znam na pamięć większość tekstów. To zabawna opowieść o dwojgu nastolatków z dwóch skrajnych grup społecznych, którzy zostają połączeni przez film. Tak dobrze usłyszeliście, przez film, a dokładniej przez konkurs na nakręcenie najlepszego krótkometrażowego filmu. Jedno z nich nagrywa, a drugie występuje przed kamerą. Jaki może być tego wynik?
  14. "Niezgodna" to pierwsza część trylogii, o której było dosyć głośno ostatnimi czasy. To ciekawa opowieść o społeczeństwie podzielonym na frakcje. Gdzie każdy, kto ukończy 16 lat musi przejść test i wybrać odpowiednią dla siebie frakcję. Każda z nich kształci jedną główną cechę. Główna bohaterka-Tris- w czasie testu dowiaduje się, że może należeć do trzech różnych frakcji, ponieważ jest tytułową niezgodną. I tak rozpoczyna się seria przygód, w których możemy znaleźć mieszaninę wielu gatunków: akcji, science fiction, romansu, dramatu. To naprawdę dobry film.
To już wszystko na dzisiaj.
Chwila, chwila, jeszcze jedno!
"Zwykli ludzie nie wiedzą ile dla kogoś zamkniętego znaczą książki."
Anne Frank

Do usłyszenia! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz